درب حیاط

درب حیاط

  • 58

مشخصات انواع درب حیاط

درب حیاط انواع مختلفی دارد و بسته به موقعیت ساختمان و سلیقه افراد یکی از آنها انتخاب می شود. درب های حیاط علاوه بر زیبایی ظاهری که ایجاد می کنند باعث ایجاد امنیت و آرامش هم می شوند.

ورودی و نمای ساختمان تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری ساختمان دارد. درب حیاط، در انواع مختلفی در بازار به فروش می رسد. درب های آهنی، چوبی، استیل، فایبرگلاس و نمونه های دیگر همگی از انواع درب حیاط محسوب می شوند. در ادامه به ویژگی انواع درب ها می پردازیم با ما همراه باشید.

 

درب حیاط

انواع درب حیاط فلزی

درب  فلزی و آهنی: درب حیاط فلزی فلزی نسب به سایر درب ها از مقاومت بیشتری برخوردار است و استحکام زیادی در برابر آسیب ها دارد. فلز یک متریال مناسب برای ساخت و تهیه انواع درب ساختمان است و علاوه بر امنیت بالایی که ایجاد می کند از تنوع ظاهری زیادی هم برخوردار است. درب فلزی در برابر شرایط آب و هوایی، تغییرات جوی و برخورد ضربه بسیار مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. درب های فلزی شامل طیف وسیعی از درب ورودی ساختمان هستند و کاربرد های مختلفی دارند. از جمله کاربرد های درب فلزی می توان به، درب حیاطی فلزی، درب پارکینگ فلزی، درب نفررو فلزی، درب ورودی ساختمان، درب فلزی مدرن و درب فلزی لوکس اشاره    کرد.

 

درب چوبی: درب های فایبر گلاس که ظاهر چوبی دارند و درب های چوبی، شیک ترین درب حیاط محسوب می شوند. از درب های چوبی اغلب برای درب ورودی ساختمان های جنوبی استفاده می کنند. زیبایی این مدل درب ها باعث شده افراد زیادی تمایل به خرید این جنس درب را داشته باشند. دربهای چوبی نسبت به سایر درب ها از امنیت کمتری برخوردار هستند.

درب  استیل: از جدیدترین درب های حیاط موجود در بازار هستند و به عنوان درب حیاط فلزی، پارکینگ، باغ و درب ویلا مورد استفاده قرار می گیرند. دربهای با جنس استیل بعد از مدتی قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی مختلف کیفیت خود را از دست می دهند و دوام این جنس از درب نسبت به درب های فلزی و آهنی کمتر است.

درب  فولادی: این درب ها از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار هستند. به دلیل داشتن استحکام بالا در درب های فولادی امنیت ساختمان هم افزایش پیدا می کند. عمر مفید این درب بین 5 تا 7 سال است و در حقیقت طول عمر کوتاهی دارد و در برابر تغییرات آب و هوایی خیلی زود کیفیت خود را از دست می دهد.

درب حیاط

 

انواع درب از لحاظ باز و بسته شدن

درب حیاط فلزی از لحاظ باز و بسته شدن به طور کلی به چند دسته تقسیم می شود مانند، درب حیاط تک لنگه لولایی، درب حیاط دو لنگه لولایی،درب حیاط ریلی، درب حیاط تاشو و درب تلفیقی.

درب  تک لنگه لولایی: از مرسوم ترین درب حیاط فلزی محسوب می شود که به درب نفر رو نیز معروف است. در هر ساختمان یک درب نفر رو وجود دارد که به طور معمول از درب تک لنگه لولایی برای درب حیاط فلزی استفاده می شود. درب حیاط نفر رو می تواند از هر جنسی و با هر متریالی ساخته شود. این درب را میتوانید بسته به سلیقه و تناسب آن با ظاهر ساختمان خریداری کنید.

درب  دو لنگه لولایی: برای محل ورود ماشین از این درب استفاده می کنند و اکثر درب های دو لنگه به جک برقی مجهز هستند. درب‌دولنـگه ویلایی توسط دو عدد جک باز و بسته می شود و می توان به تعداد نیاز ریموت کنترل را به سیستم برقی درب متصل کرد.

درب فلزی دو لنگه

درب  ریلی: ساختمان هایی که باز و بسته شدن درب های دولنگه باعث اختلال در ورود و خروج آن ها می شود. می توانند از درب های ریلی استفاده کنند. این درب توسط چرخ های استاندارد بر روی ریل سوار شده و بر روی آن حرکت می کند. درب ریلی را می توان به صورت دستی و یا برقی استفاده کرد.

درب  تلفیقی: در فضاهایی که امکان نصب درب نفر رو و درب  ماشین رو به صورت جداگانه وجود ندارد از این درب استفاده می شود. این نوع درب، به صورت یک درب دولنگه که یک درب تک لنگه داخل آن تعبیه شده است تولید می شود. این مدل رب باید با دقت بالا و ظرافت زیاد تولید شود تا امکان نصب جک برقی را داشته باش.

 

درب حیاط

مناسب ترین درب برای  خانه کدام است؟

با مشخصاتی که از هر مدل درب حیاط فلزی گفته شد باید متوجه شده باشید که درب فلزی بهترین نوع درب برای حیاط است. درب های  فلزی تنوع بالایی در طرح دارند و برای انواع حیاط های خانه مناسب هستند. حیاط هایی که بزرگ هستند به عنوان پارکینگ هم در نظر گرفته می شوند و باید دربی بزرگ و ایمن داشته باشند. درب های دولنگه بهترین گزینه برای حیاط های بزرگ و درب پارکینگ می باشند و می توانید از درب اتوماتیک و برقی برای حیاط های بزرگ استفاده کنید.

برای حیاط های کوچکتر می توانید از درب تک لنگه یا یک و نیم لنگه استفاده کنید. در های آهنی دوام بالایی دارند و از نظر حفاظت قوی هستند. با هر سلیقه ای می توانید درب فلزی مناسب برای فضای خود انتخاب کنید.

درب فلزی دارای متریال های بکار برده شده از آهن می باشد که در مقاومت این درب ها تاثیر مستقیم دارد. درب های فلزی وزن سنگینی دارند و در برابر وزش باد شدید مقاوم هستند اما به دلیل سنگین بودنشان نصب آن ها دشوار است. باید رنگ آمیزی درب های فلزی به درستی انجام شود تا از زنگ زدن آن جلوگیری شود.

 

 

درب حیاط

نکات بسیار مهم در انتخاب درب ورودی

درب ورودی ساختمان عموما برای رفت و آمد اتومبیل استفاده می شود پس باید در جایی قرار بگیرد که مسیری مستقیم و صاف داشته باشد.

حیاط هایی که دارای درخت های بلند و زیادی هستند باید از درب های با ارتفاع بلند استفاده کنند. درب حیاط فلزی انتخابی باید بسیار مستحکم باشد تا در برابر وزش باد شدید مقاوم بماند. ابزار آلات و اتصالاتی که در ساخت و نصب درب استفاده می شود باید با کیفیت و با دوام بالا باشد.

باید در رنگ زدن درب فلزی به نکاتی همچون، نوع رنگ مصرفی، صاف بودن سطح درب و زدن ضد زنگ به سطح درب دقت داشت باشید. قبل از انتخاب نوع رنگ، باید از صاف بودن سطح درب اطمینان حاصل کنید و بعد ضد زنگ به درب بزنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای صاف کردن سطح درب باید از سمباده استفاده کنید و بعد ضد زنگ بزنید پس از انجام این مراحل درب برای رنگ زدن آماده است. برای رنگ زدن درب تمامی مراحل باید با دقت انجام شوند.

انتخاب رنگ مناسب از دیگر نکاتی است که باید به آن دقت شود. رنگی که با کیفیت باشد از پوسته پوسته شدن درب جلوگیری می کند. رنگ های لاتکس از رنگ های مقاوم در برابر آب و رطوبت هستند. استفاده از رنگ های خنثی مانند مشکی، طوسی، دودی و قهوه ای با هر طرحی هماهنگ می شوند. برای درب حیاط فلزی می توانید از رنگ هایی مثل نارنجی، لیمویی، سبز و… استفاده کنید.




  • تاریخ ارسال : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 ساعت: 7:39
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 189
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 19
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 63
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 192
            بازدید ماه بازدید ماه : 631
            بازدید سال بازدید سال : 3424
            بازدید کلی بازدید کلی : 23897

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.226.165.13
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف